Tips och Råd - RND Gym

Tips och Råd

Vi på RND Gym vill hjälpa dig nå dina mål. Här samlar vi våra tips och råd för hur du optimera din träning. 

Våra tips och råd kring träning

Rnd gym står för nytänkande och inspiration för dig som vill förbättra din kapacitet och nå dina egna mål inom idrott och träning.

Omvärldsanalys Fotboll

Dokumentation av modern internationell forskning i Fotboll – ett fysiologiskt perspektiv. Rapporten beskriver forskningsläge, praktisk tillämpning samt applicering i BoU-träning. Efter varje avsnitt gör jag

Läs mer

Pre warm-up?

Förvånansvärt få studier har behandlat detta om “återuppvärmning” eller pre-warm i halvtidspaus i lagidrott. Är det nödvändigt eller tar det bara onödig energi? Min erfarenhetsbaserade

Läs mer

Styrketräning med skivstång i lagidrott

Skadeförebyggande eller skadedrivande? Utvecklande eller avvecklande? Detta är ett oerhört kontroversiellt ämne inom svensk fotboll. I andra lagidrotter som ishockey, rugby, amerikansk fotboll eller handboll,

Läs mer

“Aj aj – där gick nog baksidan”

Hamstringsskador del 1 – motverka med styrketräning Grovt skiljer litteraturen på traumaskador och överbelastningsskador.  Exempel på traumaskada är en tackling med hjärnskakning, benbrott, stukning, knäskada etc som följd.

Läs mer

Coachning med Sofia

Få rätt hjälp utifrån dina behov och mål med Sofia

Träningsutbud

Vi erbjuder gruppträning, afterwork och mycket mer